Carnea de pește – tot ce trebuie să știi pentru a scade riscul de boli cardiovasculare

07.DECEMBRIE.2022
Carnea de pește – tot ce trebuie să știi pentru a scade riscul de boli cardiovasculare

Categorie: Sanatate si Nutritie Autor: Roxana Florescu Zodiacool

Carnea de peşte este un aliment care nu ar trebui să lipsească din nicio dietă echilibrată, fiind o sursă excelentă de acizi grași esențiali, proteine, vitamine și minerale.

Însă, pentru a-și păstra proprietățile nutritive, peștele trebuie preparat prin fierbere sau la grătar. Dacă totuși se dorește prăjirea, este indicată folosirea unui ulei rezistent la temperaturi înalte, precum cel de rapiță.

„Asociația Americană a Inimii” recomandă consumul a cel puțin două porții de pește pe săptămână, inclusiv pește gras bogat în acizi grași Omega 3. Carnea albă de peşte (slabă) conține mai puține grăsimi și acizi grași esențiali Omega 3 decât cea roșie (grasă).

Valoare energetică (kcal)/100 g peşte

Baby hering 89 kcal/100 g
Cod gătit 90 kcal/100 g
Cod copt 79 kcal/100 g
Crap gătit 102 kcal/100 g
Macrou gătit 211 kcal/100

Merluciu gătit 95 kcal/100 g
Novac 110 kcal/100 g
Pangasius 70 kcal/100 g
Păstrăv 97 kcal/100 g
Șalău gătit 97 kcal/100 g

Scrumbie 197 kcal/100 g
Somon gătit 168 kcal/100 g
Somon la grătar 283 kcal/100 g
Știucă 88 kcal/100 g
Ton 144 kcal/100 g

Beneficiile consumului de peşte

- accelerează arderea grăsimilor prin iodul care asigură funcționarea normală a glandei tiroide;

- previne inflamațiile, având efect antiinflamator, benefic pentru sănătatea articulațiilor;

- scade riscul de boli cardiovasculare, datorită acizilor grași esențiali care scad colesterolul, împiedică asimilarea altor grăsimi nesănătoase și previn înfundarea arterelor;

- poate reduce riscul de cancer, datorită acizilor grași esențiali Omega 3; consumul regulat de peşte previne cancerul ovarian, cancerul mamar, cancerul de prostată, cancerul esofagian, cancerul de colon şi cancerul oral;

- contribuie la menținerea sănătății oaselor și a danturii prin cantitățile importante de calciu regăsite în special la peștii de dimensiuni mici (hamsii, sardine, anșoa) și fructele de mare;

- previne boala Alzheimer și ajută memoria prin acizii grași polinesaturați care previn deteriorarea celulelor creierului;

- alungă starea depresivă, datorită vitaminelor din complexul B (B1, B2, B6), care asigură funcţionarea sistemului nervos;

- are efect antiaging asupra tenului, datorită acizilor grași Omega 3, mai exact, grație grăsimii EPA (acid eicopentaenoic) conținute;

- mărește fertilitatea prin acizii grași Omega 3 care diminuează stresul și stabilesc echilibrul la nivel hormonal, mărind fluxul de sânge de la nivelul organelor reproductive.

CONTINUĂ SĂ CITEȘTI
Rețele Sociale
Mod de plată
Abonează-te la newsletter pentru noutăți
© Copyright 2016 - 2020 Zodiacool SRL - Toate drepturile rezervate. Termeni.