- Acasă
- Magazin Online
- Numerologie si astrograme
- Carti, reviste
- Tarotul Rider Waite
Tarotul Rider Waite, 78 cărți și broșura
O broșură cu instrucțiuni și setul complet de 78 de cărți de joc color (22 din Arcana Mare și 56 din Arcana Mică)
12.12.2024 - 13.12.2024, în funcție de zonă
Transport gratuit la peste 145 lei
14 zile drept retur
Plăți sigure
DESCRIERE Tarotul Rider Waite
Tarotul Rider Waite®
Bazat pe ediția originală (singura autorizată) a faimosului pachet cu 78 de cărți de Tarot Rider-Waite®
Ilustrații originale de Pamela Colman Smith® sub supervizarea lui Arthur Edward Waite
Instrucțiuni preluate din cartea Cheia Tarotului, de Arthur Edward Waite
Introducere
De Stuart R. Kaplan
Dr. Arthur Edward Waite (1857-1942) a fost un adept autentic al ocultismului, ale cărui lucrări, între care Kabbalah Sacră și Cheia Tarotului, au fost publicate în Anglia în anul 1910. Cheia pachetului de cărți de Tarot folosită de Waite a fost simbolismul. Acesta spune în Cheia Tarotului: „Adevăratul Tarot este simbolismul; el nu vorbește altă limbă și nu oferă alte indicii”. Ce sunt cărțile de Tarot despre care scrie atât de inspirat Waite? În ce constă mesajul fiecăreia dintre ele și cum au apărut simbolurile fascinante ilustrate pe ele?
Originea precisă a cărților de Tarot în antichitate rămâne incertă. În cartea Le monde primitif, publicată în anul 1781, Court de Gebelin emite ipoteza că Tarotul derivă dintr-o veche lucrare egipteană: Cartea lui Thoth. Thoth a fost Mercur al egiptenilor. Se consideră că a fost unul din primii regi și inventatorul sistemul hieroglific. Gebelin susține că Tarotul s-a răspândit în Europa sub influența egiptenilor și țiganilor.
Apariția cărților de Tarot în Europa precede cu peste cinci secole cartea lui White. Un călugăr german, Johannes, descrie un joc numit Ludas Cartarum, jucat în anul 1377. Cronicarul din secolul XV Covelluzzo descrie introducerea în Viterbo a acestor cărți de joc în anul 1379. În 1369, cărțile de joc nu sunt menționate în decretul regelui Charles VI al Franței împotriva jocurilor de noroc. Cu toate acestea, 28 de ani mai târziu, primarul Parisului a interzis prin ordonanța din 22 ianuarie 1397 jucarea tenisului, jocurilor cu mingea, popicelor și folosirea cărților de joc de către muncitori, cu excepția zilelor de sărbătoare. În general, este acceptat faptul că jocurile cu cărți au apărut în Europa în a doua jumătate a secolului al XIV-lea. Primul pachet complet cu 78 de cărți a apărut cel mai probabil în Italia, sau poate vreun geniu inovativ a combinat cele 56 de cărți comune ale Micii Arcane cu cele 22 de cărți ezoterice și emblematice ale Marii Arcane, formând astfel pachetul cu 78 de cărți.
În secolul XV, cărțile de Tarot erau desenate sau pictate manual pentru casele princiare din nordul Italiei și din Franța. Mai târziu, pachetele cu cărți de joc au început să se răspândească din ce în ce mai mult, fiind reproduse prin tehnici de gravare industrială. În secolul XVI a devenit foarte popular un pachet cu cărți de Tarot numit Tarotul marseillez.
În arhivele Bibliotecii Naționale din Paris există la ora actuală 17 cărți din Arcana Mare despre care se crede (cel mai probabil eronat) că au fost pictate manual în jurul anului 1392 de Jacquemin Gringonneur pentru regele Charles VI al Franței. Este de presupus că adevărata origine a acestor cărți este venețiană. Cu alte cuvinte, avem de-a face cu un pachet de Tarocchi din secolul XV.
Biblioteca Pierpont Morgan din New York deține 35 de cărți dintr-un Tarot cu 78 de cărți datând din 1484, atribuite fie lui Bonifacio Bembo, fie lui Antonio Cicognara. Pachetul pare să îi fi aparținut cardinalului Ascanio Maria Sforza (1445-1505) sau mamei sale, Bianca Visconti Sforza, nefiind destinat jocului. După toate aparențele, el pare să fie o simplă reprezentare pictorială a acelei epoci.
Alte jocuri de cărți europene timpurii asociate cu Tarotul includ:
· Tarocchi din Mantegna, care conține 50 de cărți în cinci serii de câte zece.
· Tarocchi din Veneția sau pachetul lombard, care conține 78 de cărți, inclusiv cele 22 de cărți din Arcana Mare, alături de cele 56 din Arcana Mică.
· Tarocchino din Bologna, care conține 62 de cărți, despre care se crede că au fost create de Francois Fibbia, prinț de Pisa. Pe lângă cele 22 de cărți din Arcana Mare, acesta nu conține decât 40 de cărți cu suite numerice.
· Minchiate din Florența, similar pachetului obișnuit de Tarot cu cele 78 de cărți ale sale, la care se adaugă însă alte 21 de cărți care conțin semnele Zodiacului, cele patru elemente și cele trei virtuți cardinale.
Afișările cărților de Tarot pentru ghicirea norocului țin cont nu doar de semnificația divinatorie individuală a unei cărți, ci și de proximitatea dintre acestea și chiar de poziția ei verticală (normală sau inversată). Cărțile inversate aveau o semnificație mai slabă, întârziată sau chiar inversată. Scurtul titlu descriptiv al celor 22 de cărți din Arcana Mare servește drept catalizator pentru semnificația mai profundă pe care dorește să o exprime cel care își dă în cărți.
Pachetul de Tarot conțin 78 de cărți împărțite în două grupe principale:
· 22 de cărți din Arcana Mare
· 56 de cărți din Arcana Mică
Cele 22 de cărți din Arcana Mare sunt considerate emblematice și conțin 21 de cărți numerotate de la XXI la I (adică de la 21 la 1), plus una nenumerotată numită Nebunul (Le Mat sau Le Fou în franceză). Ele sunt considerate tromfi (atouts – atuuri în franceză, atutti sau trionfi în italiană), care înseamnă „mai presus de celelalte”.
Cele 56 de cărți din Arcana Mică conțin patru suite, inclusiv cărțile obișnuite de curte regală: Regele, Regina, Valetul, plus o a patra, numită Cavaler, plasată între Regină și Valet. Suitele sunt de regulă spatele, bâtele, cupele (inimile) și monedele sau romburile (diamantele). Se crede că la origini ele au reprezentat cele patru clase sociale în epoca medievală: nobilimea și persoanele care au ajuns la un anumit rang prin serviciul militar erau simbolizate de spade; țăranii sau clasa muncitoare de bâte; preoțimea și politicienii de cupe; iar negustorii și industriașii de monede.
Cărțile Tarotului modern par să își aibă originea în cele ale Tarotului Medieval. Pe măsură ce jocurile de cărți au devenit din ce în ce mai populare, s-a renunțat la cărțile din Arcana Mare (cu excepția Nebunului, care s-a transformat în Joker), iar Cavalerul și Valetul au fost combinate, rămânând doar Valetul. Așa s-a ajuns la pachetul de cărți standard cu 52 de cărți de joc plus Jokerul.
În ultimele două secole au apărut mai multe cărți importante care descriu aspecte diferite ale Tarotului. Printre autorii lor s-au numărat Gebelin (1781), Etteilla (1783), Levi (1854), Vaillant (1857), Mathers (1888), Papus (1889), Falconnier (1896), Wirth, Waite (1910), Thierens, Case, Crowley (1944), Gray (1960), Knight (1965), Moakley (1966), Doane (1967) și Kaplan (1970) .
La inițiativa și sub supervizarea lui Waite, domnișoara Pamela Colman Smith (o fată americană membră a Ordinului Golden Down) a desenat un pachet unic cu 78 de cărți de Tarot, numit „Pachetul de Cărți Rider”.
Domnișoara Smith a crescut în Jamaica, iar în timpul primilor ani ai adolescenței a călătorit cu compania de teatru a lui Terry și Henry Irving. La 21 de ani, ea s-a stabilit în Anglia, lucrând ca designer teatral și ilustrator. Interesul ei față de teatru a condus la colaborarea sa cu William Butler Yeats, alături de care a lucrat la diferite scenografii. Mai târziu, ea a colaborat cu fratele acestuia, Jack Yeats, la ilustrarea și publicarea unei reviste minore intitulată The Broad Sheet, înainte de a-și publica propria revistă, The Green Sheaf, în care a prezentat diferite balade, imagini, basme și poeme.
Trăsătura cea mai uimitoare a Pachetului de Cărți Rider constă în faptul că toate cărțile, inclusiv cele 40 de cărți numerice (cele patru suite de la As la Decar), sunt prezentate sub forma unor ilustrații emblematice, foarte adecvate pentru divinație. Din acest punct de vedere, pachetul diferă de formele rigide ale spadelor, bâtelor, cupelor și monedelor ilustrate anterior pe cărțile de Tarot. Waite considera de asemenea că dat fiind că nu avea un număr și reprezenta cifra zero, Nebunul nu trebuia situat între cărțile 20 și 21, având o poziție mult mai naturală înaintea Magicianului, prin atribuirea primei litere a alfabetului ebraic, Aleph.
Waite a transpus numerele a două cărți din Arcana Mare: Puterea – prezentată în alte cărți de Tarot cu numărul XI (îndeosebi în pachetul de cărți de joc al lui Muller 1JJ și în Tarotul marseillez al lui Grimaud) – a devenit VIII, schimbând astfel locul cu Justiția, care a devenit XI (din VIII).
La ora actuală există un interes fenomenal față de cărțile divinatorii ale Tarotului. Investigatorii serioși folosesc etalarea cărților pentru a încerca să plaseze trecutul într-un context mai semnificativ, pentru a înțelege astfel mai bine prezentul și pentru a revela alternativele care se vor manifesta în viitor. Cei mai puțin familiarizați cu cărțile de Tarot preferă să le folosească la fel ca pe un joc, complăcându-se în etalări și lecturi la diferite petreceri sau în mici grupuri private. Cât despre colecționari, aceștia consideră cărțile de Tarot colorate și interesante.
Cărțile de Tarot sunt folosite de adolescenți, de studenți, de constructori, de oamenii de afaceri, de diferiți profesioniști, de colecționari – practic, de oameni din toate domeniile vieții. Ziarele, revistele și emisiunile de radio și de televiziune fac comentarii frecvente referitoare la această modă. Adolescenții savurează petrecerile în care își dau în Tarot. Adulții merg la mese festive, evenimente caritabile și picnicuri la care își dau în Tarot. Hollywood-ul a inventat chiar trendul din ce în ce mai popular al petrecerilor date de celebrități la care sunt invitați cititori faimoși în Tarot, în beneficiul oaspeților lor.
Unul din cele mai fascinante aspecte ale Tarotului este efectul personal al cărților asupra celor care le folosesc. În cartea sa, Cheia Tarotului, Waite prezintă o dimensiune nouă a semnificației acestora. Orice amator al Tarotului, indiferent dacă este un cercetător serios sau un om de rând care se joacă de-a ocultismul, are doar de câștigat dacă citește cartea lui Waite, a cărui perspectivă este foarte profundă.
U.S. Games Systems Inc. are plăcerea de a publica acum Pachetul Universal de Cărți de Tarot Waite, bazat pe reproducerea autentică a „pachetului Rider” original.
- Stuart R. Kaplan
Stamford, CT 06902
Revizuit în februarie 2004
Semnificațiile divinatorii ale cărților din Arcana Mare
1. MAGICIANUL – îndemânare, diplomație, boală, durere, pierdere, dezastru, încredere în sine, voință, persoana care își dă în cărți (dacă este de sex masculin). Inversat: medic, mag, boală psihică, dizgrație, neliniște.
2. MAREA PREOTEASÃ – secrete, mister, viitorul încă nerevelat, femeia de care este interesat cel care își dă în cărți (dacă este de sex masculin); persoana care își dă în cărți (dacă este de sex feminin), tenacitate; înțelepciune, știință. Inversată: pasiune, ardoare morală sau fizică, orgoliu, cunoaștere superficială.
3. ÎMPÃRÃTEASA – rodnicie, inițiativă, acțiune, zile lungi, clandestin, necunoscut, dificultate, îndoială, ignoranță. Inversată: lumină, adevăr, revelarea unor aspecte ascunse, bucurie publică, indecizie (potrivit unei alte interpretări).
4. ÎMPÃRATUL – stabilitate, putere, ajutor, protecție, persoană importantă, convingere, rațiune. Inversat: bunăvoință, compasiune, credit, dar și confuzie în rândul dușmanilor, obstrucție, imaturitate.
5. MARELE PREOT – alianță prin căsnicie, captivitate, servitute, compasiune și bunătate, inspirație, persoana la care apelează pentru ajutor cel care își dă în cărți. Inversat: societate, bună înțelegere, concordie, bunătate excesivă, slăbiciune.
6. ÎNDRÃGOSTIȚII – atracție, iubire, frumusețe, depășirea încercărilor. Inversat: eșec, planuri stupide.
7. FAETONUL – ajutor (asistență), providență, dar și război, triumf, prezumție, răzbunare, necaz. Inversat: tulburări sociale, ceartă, dispută, conflict, înfrângere.
8. PUTEREA – putere, energie, acțiune, curaj, măreție. Inversată: abuz de putere, despotism, slăbiciune, discordie.
9. EREMITUL – prudență, dar și (mai ales) trădare, disimulare, corupție, tâlhărie. Inversat: ascundere (disimulare), deghizare, politică, teamă, precauție fără motiv.
10. ROATA NOROCULUI – destin, noroc, succes, fericire. Inversată: creștere, abundență, superfluu.
11. JUSTIȚIA – echitate, dreptate, probitate, executiv. Inversată: legea în toate aspectele ei, bigotism, subiectivism, severitate excesivă.
12. SPÂNZURATUL – înțelepciune, încercări, circumspecție, discernământ, sacrificiu, intuiție, divinație, profeție. Inversat: egoism, mulțime, corp politic.
13. MOARTEA – sfârșit, mortalitate, distrugere, corupție. Inversată: inerție, somn, letargie, împietrire, somnambulism.
14. ECHILIBRUL – economie, moderație, frugalitate, management, acomodare. Inversat: tot ce ține de biserică, religii, secte, preoție, dar și combinații nefericite, disociere, interese aflate în competiție.
15. DIAVOLUL – devastare, violență, forță, vehemență, efort extraordinar, fatalitate, ceva predestinat, fără a fi neapărat rău. Inversat: fatalitate malefică, slăbiciune, meschinărie, orbire.
16. TURNUL – suferință, supărare, distrugere, sărăcie, adversitate, calamitate, dizgrație, amăgire. Inversat: aceleași caracteristici, dar mai slabe; de asemenea: opresiune, închisoare, tiranie.
17. STEAUA – pierdere, furt, privațiune, abandonare; alții o interpretează ca speranță și viitor luminos. Inversată: aroganță, neputință, trufie.
18. LUNA – dușmani ascunși, pericol, calomnie, întuneric, teroare, amăgire, eroare. Inversată: instabilitate, inconstanță, tăcere, amăgire și eroare, dar într-un grad mai mic.
19. SOARELE – fericire materială, căsnicie fericită, mulțumire. Inversat: aceleași caracteristici, dar într-o mai mică măsură.
20. JUDECATA – schimbare de poziție, reînnoire, rezultat. Inversată: slăbiciune, frică, simplitate, dar și deliberare, decizie, sentință.
21. LUMEA – succes asigurat, rută, călătorie, emigrație, zbor, schimbare de loc. Inversată: inerție, fixitate, stagnare, permanență.
0 NEBUNUL – nebunie, manie, extravaganță, beție, delir, frenezie, trădare. Inversat: neglijență, absență, distribuție, neatenție, apatie, nulitate, vanitate.
Este ușor să ne dăm seama că atât timp cât nu există o sugestie clară asigurată de sensul superficial, interpretarea Tromfilor din Arcana Mare prin arta divinatorie este superficială și arbitrară în cel mai înalt grad (aceasta este părerea mea). Misterele luminii nu sunt totuna cu cele ale fanteziei.
Arcana Mică
Vom descrie în continuare cele patru suite ale cărților de Tarot ținând cont de categoria căreia îi aparțin și de imaginile lor, încercând să găsim toate sensurile, pornind de la cât mai multe surse.
Bâtele
REGELE de Bâte – natura fizică și emoțională atribuită acestei cărți este întunecată, aprinsă, binevoitoare, animată, detașată, nobilă. Regele ține în mână o bâtă din care iese o floare și poartă, la fel ca regii din celelalte suite, o pălărie de protecție sub coroană. Este asociat cu simbolul leului, care apare ca blazon pe spatele tronului. Semnificații divinatorii: bărbat brunet, prietenos, de la țară, căsătorit, onest și conștiincios. Inversat: bun, dar sever; auster, dar tolerant.
REGINA de Bâte – în ilustrațiile din acest pachet de cărți, bâtele sunt întotdeauna înfrunzite, simbolizând astfel viața și animația. Din punct de vedere emoțional și în celelalte privințe, personalitatea Reginei corespunde cu cea a Regelui, dar este mai magnetică. Semnificații divinatorii: femeie brunetă sau de la țară, prietenoasă, castă, plină de iubire, onorabilă. În cazul în care cartea de lângă ea ilustrează un bărbat, ea afișează o bună dispoziție față de acesta. În cazul în care cartea ilustrează o femeie, ea este interesată de persoana care își dă în cărți. Semnifică de asemenea iubirea de bani. Inversată: bunătate, economic, îndatoritor, amabil. Semnifică de asemenea opoziție, invidie, amăgire și infidelitate.
CAVALERUL de Bâte – este ilustrat ca și cum s-ar afla într-o călătorie, înarmat cu o bâtă scurtă. Deși poartă armură, nu este un războinic. Trece pe lângă niște munți sau niște piramide. Semnificații divinatorii: plecare, absență, zbor, emigrare. Tânăr brunet, prietenos. Schimbare de reședință. Inversat: despărțire, divizare, întrerupere, discordie.
VALETUL de Bâte – Într-un peisaj similar celui de dinainte, un tânăr stă în picioare, ca și cum ar face o proclamație. Este necunoscut, dar credincios, iar veștile aduse de el sunt ciudate. Semnificații divinatorii: tânăr brunet, credincios, iubit (amant), emisar, poștaș. Dacă se află lângă o carte care ilustrează un bărbat, depune o mărturie binevoitoare în favoarea acestuia. Dacă este urmat însă de Valetul de Cupe, trebuie considerat un rival periculos. Deține toate calitățile specifice bâtelor. Inversat: întâmplări minore, anunțuri, vești proaste, dar și indecizie și instabilitatea care o însoțește de regulă.
ZECE de Bâte – bărbat oprimat de greutatea celor zece bâte pe care le poartă cu el. Semnificații divinatorii: carte cu multe semnificații, nu toate similare. Unele sunt asociate cu onoarea și cu bunele intenții. Altele cu opresiunea, dar și cu norocul, câștigul și succesul. De asemenea, este o carte a aparențelor, deghizării și perfidiei. Locul de care se apropie personajul ilustrat ar putea avea de suferit din cauza bâtelor sale. Succesul devine imaterial în cazul în care cartea este urmată de Nouă de Bâte, iar dacă cel care își dă în cărți are un proces, este posibil ca el să sufere o pierdere. Inversat: obstacole, dificultăți, intrigi și toate analogiile lor.
NOUÃ de Bâte –personajul din imagine se sprijină de bâta sa, având o privire expectativă, ca și cum ar aștepta un dușman. În spatele lui se află alți opt țăruși ridicați și ordonați, ca un fel de gard. Semnificații divinatorii: cartea semnifică tărie în raport cu opoziția. Dacă ar fi atacat, personajul ar riposta cu fermitate. Alături de acest sens principal există și alte semnificații adiacente, precum: întârziere, suspendare, amânare. Inversat: obstacole, adversitate, calamitate.
OPT de Bâte – cartea simbolizează mișcarea prin ceea ce este imuabil – un zbor al bâtelor deasupra unui câmp deschis. Semnificații divinatorii: activitate de culise, calea acestei activități, rapiditate (de pildă, cea a unui curier rapid); grabă mare, speranțe mari, viteză de a atinge o destinație care promite o fericire foarte mare; ceva care se află în mișcare, inclusiv săgețile iubirii. Inversat: săgețile geloziei, dispută internă, mustrări de conștiință, certuri.
ȘAPTE de Bâte – ilustrația prezintă un tânăr aflat pe o culme stâncoasă, care rotește o bâtă. În spatele lui se află alte șase bâte înfipte în pământ. Semnificații divinatorii: aceasta este o carte a curajului, căci tânărul deține poziția avantajoasă, deși este atacat de șase dușmani. În plan intelectual, cartea semnifică discuții, o dispută verbală, negocieri în afaceri, un război comercial, barter, competiție. Este totuși o carte a succesului, căci combatantul se află pe o culme, iar dușmanii lui nu pot ajunge la el. Inversat: perplexitate, stânjeneală, anxietate.
ȘASE de Bâte – imaginea prezintă un călăreț cu o cunună de lauri pe cap, însoțit de mai mulți soldați care merg pe jos pe lângă el, toți cu bâte. Semnificații divinatorii: cartea a fost special concepută pentru a revela mai multe semnificații. Cea mai evidentă este aceea de triumf și victorie. Pe un alt plan, cartea simbolizează veștile bune, care sunt aduse de un curier al regelui, dar și așteptarea încununată de propria sa dorință – coroana speranței. Inversat: teamă, de pildă de un dușman victorios aflat la porțile cetății, trădare, lipsă de loialitate, cum ar fi aceea care deschide porțile cetății în fața unui dușman.
CINCI de Bâte – mai mulți tineri își rotesc bâtele, ca într-o competiție sportivă sau într-o întrecere amicală. Ei doar se joacă de-a războiul, de unde și semnificațiile divinatorii: imitație, cum ar fi o luptă falsă; competiție acerbă și efortul de a-ți căuta norocul și averea. Pornind de la această interpretare, unii susțin că este o carte a aurului, câștigului și bogăției. Inversat: tertipuri, contradicție, litigiu, dispută.
PATRU de Bâte – ilustrația prezintă o mare ghirlandă suspendată de patru bâte mari înfipte în pământ. Două personaje feminine ridică buchete de flori. În partea laterală există un pod peste un șanț cu apă, care conduce la un conac. Semnificații divinatorii: de această dată, sensurile sunt ilustrate perfect de imagine: viața la țară, odihnă, bună înțelegere, armonie, prosperitate, pace și tot ce ține de aceste atribute senine. Inversat: semnificația rămâne aceeași: creștere, fericire, frumusețe, înfrumusețare.
TREI de Bâte – un personaj calm, vertical, cu spatele la noi, privește de pe o culme vasele care trec pe mare. Trei bâte sunt înfipte în pământ, iar personajul se sprijină ușor de una din ele. Semnificații divinatorii: personajul simbolizează puterea solid ancorată, spiritul întreprinzător, efortul, comerțul, descoperirea; vasele îi aparțin personajului, transportând mărfurile sale. Inversat: sfârșitul necazurilor, suspendarea sau finalul unei activități, dezamăgire și efort lucrativ.
DOI de Bâte – un bărbat înalt privește de pe un parapet țărmul și marea din zare. El ține în mâna dreaptă un glob și în cea stângă o bâtă, care se sprijină de parapet. O alta este fixată într-un inel. În partea stângă apar un trandafir, o cruce și un crin. Semnificații divinatorii: între cele două interpretări posibile nu este posibilă nici o conexiune: pe de o parte, bogăție, noroc, măreție; pe de altă parte, suferință fizică, durere, boală, tristețe, umilire. Desenul ne face o sugestie: acesta este un moșier care își contemplă moșia, uitându-se alternativ la un glob. El ne amintește de boala, de umilința și de tristețea lui Alexandru cel Mare în mijlocul grandorii bogăției acestei lumi. Inversat: surpriză, minunare, încântare, emoție, necaz, teamă.
ASUL de Bâte – o mână care ies dintr-un nor ține o bâtă sau un ciomag. Semnificații divinatorii: creație, invenție, întreprindere, puterile care conduc la acestea, principiu, început, sursă, naștere, familie, origine, începutul unei acțiuni întreprinzătoare. Potrivit unei alte interpretări: bani, noroc, moștenire. Inversat: decădere, decadență, ruină, pierzanie, dar și bucurie întunecată.
Cupele
REGELE de Cupe – regele ține în mâna stângă un sceptru scurt, iar în cea dreaptă o cupă mare. tronul său plutește pe mare. Într-o parte laterală se vede o navă, iar în cealaltă un delfin care sare. Semnificația implicită este că semnul Cupelor se referă la apă, care apare în toate cărțile acestui semn. Semnificații divinatorii: bărbat blond, om de afaceri, lege sau divinitate, responsabil, dispus să îi facă un serviciu celui care își dă în cărți. Simbolizează de asemenea egalitate, artă și știință, inclusiv pe cei care profesează știința, legea și arta; inteligență creativă. Inversat: bărbat necinstit, cu două fețe, escrocherie, pretenție, injustiție, viciu, scandal.
REGINA de Cupe – o femeie frumoasă, blondă, visătoare (care vede imagini atunci când privește în cupă). Semnificații divinatorii: femeie bună. blondă, onestă, devotată, dispusă să îi facă un serviciu celui care își dă în cărți. Inteligență plină de iubire, dublată de harul clarviziunii, succes, fericire, plăcere, dar și înțelepciune, virtute. Inversată: interpretările variază; femeie bună, dar și femeie distinsă în care nu se poate avea încredere, femeie perversă, viciu, dezonoare, depravare.
CAVALERUL de Cupe – imaginea prezintă un călăreț grațios, deloc războinic, liniștit, care poartă un coif înaripat, ce simbolizează grația superioară a imaginației care caracterizează uneori această carte. Semnificații divinatorii: sosire, abordare, eventual de către un mesager, avansuri, propunere, conduită, invitație, stimulare. Inversat: tertipuri, artificiu, subtilitate, escrocherie, duplicitate, fraudă.
VALETUL de Cupe – imaginea prezintă un valet blond, cu o înfățișare plăcută, ușor efeminat, cu un aspect studios și conștiincios, care contemplă un pește ce iese dintr-o cupă și se uită la el. Semnificații divinatorii: tânăr blond, cu care cel care își dă în cărți va intra în contact și care îi va face un serviciu; tânăr studios, vești, mesaj, perseverență, reflectare, meditație – toate aceste calități fac trimitere la afaceri. Inversat: gust, înclinație, atașament, seducție, decepție, artificiu.
ZECE de Cupe – imaginea prezintă un curcubeu alcătuit din cupe, contemplat într-o stare de minunare și de extaz de un bărbat și o femeie aflați dedesubt, în mod evident soț și soție. El își ține brațul drept în jurul ei și cel stâng ridicat. Într-o manieră similară, ea își ține brațul drept ridicat. Cei doi copii care dansează lângă ei nu au remarcat miracolul, dar sunt oricum fericiți. Pe fundal apare o scenă casnică. Semnificații divinatorii: mulțumire, relaxare a inimii, perfecțiunea acestei stări. Dacă se încadrează în celelalte cărți etalate, persoană care are grijă de interesele celui care își dă în cărți. Cartea face de asemenea trimitere la orașul, satul sau țara celui care își dă în cărți. Inversat: relaxarea inimii false, indignare, violență.
NOUÃ de Cupe – personajul bonom din imagine are parte de un festin care îl mulțumește pe deplin, iar în spatele lui există o sumedenie de cupe cu vin. Semnificații divinatorii: concordie, mulțumire, bunăstare fizică, dar și victorie, succes, avantaj, satisfacție pentru cel care își dă în cărți. Inversat: adevăr, loialitate, libertate. Interpretările variază însă, putând include: greșeli, imperfecțiuni, etc.
OPT de Cupe – bărbat cu un aspect sordid care își golește cupele fericirii, liberei întreprinderi, inițiativei și grijilor anterioare. Semnificații divinatorii: la prima vedere, imaginea vorbește de la sine, dar există și interpretări opuse: bucurie, blândețe, timiditate, onoare, modestie. Inversat: mare bucurie, fericire, festin.
ȘAPTE de Cupe – imaginea prezintă mai multe potire ciudate ale viziunii. Semnificații divinatorii: favoruri ale spiritelor naturii, imagini reflectate, imaginație, sentimente, lucruri văzute în paharul contemplației; sunt sugerate unele realizări de acest fel, dar nimic permanent sau substanțial. Inversat: dorință, voință, hotărâre, proiect.
ȘASE de Cupe – doi copii într-o grădină aurie, cu cupele pline cu flori. Semnificații divinatorii: carte a amintirilor și a trecutului. Poate face trimitere la amintirile din copilărie, la fericire, bucurie, etc., venind însă din trecut – lucruri care nu mai există. O altă interpretare o inversează pe aceasta: relații noi, o cunoaștere nouă, un mediu nou, copii care se joacă într-un mediu nou. Inversat: viitorul, reînnoirea, ceea ce urmează să treacă odată cu prezentul.
CINCI de Cupe – personaj înfășurat într-o mantie închisă la culoare, care privește lateral către trei cupe răsturnate, în timp ce alte două stau vertical în spatele lui, păstrând ceva din conținut, dar nu integral. Semnificații divinatorii: este o carte a pierderii, dar nu totale: trei s-au pierdut, dar au rămas două. Poate face trimitere la o moștenire, la o transmisie și la patrimoniu, dar care nu corespund așteptărilor. În cazul unora poate face trimitere la căsătorie, dublată însă de amărăciune sau de frustrare. Inversat: vești, alianțe, afinitate, rudenie, strămoși, întoarcere, proiecte false.
PATRU de Cupe – tânărul din această imagine stă așezat sub un copac și contemplă trei cupe care stau pe iarbă în fața lui. un braț care iese dintr-un nor îi oferă o altă cupă. Expresia tânărului este una de nemulțumire față de mediul în care se află. Semnificații divinatorii: griji, dezgust, aversiune, neplăcere imaginară, ca și cum vinul acestei lumi i-ar fi oferit doar o stare de sațietate, nu și plăcere. Un vin celest îi este oferit acum, dar tânărul nu se simte consolat. Este inclusiv o carte a plăcerii amestecate. Inversat: noutate, presentiment, instrucțiuni noi, relații noi.
TREI de Cupe – imaginea prezintă trei fete într-o grădină care își țin cupele ridicate, ca și cum ar închina. Semnificații divinatorii: încheierea unei probleme într-o manieră perfectă, generatoare de abundență și de mulțumire, fericire, victorie, împlinire, ușurare, vindecare. Inversat: expediție, livrare, realizare, final.
DOI de Cupe – doi tineri de sex opus ciocnesc o cupă. Deasupra este ilustrat caduceul lui Hermes, între aripile căruia apare un cap de leu. Semnificații divinatorii: iubire, pasiune, prietenie, afinitate, uniune, concordie, relații sexuale. Ceea ce a sfințit natura. Inversat: iubire falsă, nebunie, neînțelegere.
ASUL de Cupe – în partea de jos a imaginii se află o apă cu nuferi. Mâna care iese din nor ține în palmă o cupă din care curg patru jeturi. Un porumbel care ține în cioc o anafură marcată cu o cruce coboară și o pune în cupă. Din cupă se revarsă picături pe toate părțile. Cartea face trimitere la o realitate abundentă care transcende Arcana Mică. Semnificații divinatorii: inimă sinceră, bucurie, mulțumire, sălaș, hrană, abundență, fertilitate, masă sfântă, fericire. Inversat: inimă falsă, mutație, instabilitate, revoluție.
Spadele
REGELE de Spade – personajul stă pe un tron de judecată, ținând în mână o sabie scoasă din teacă. Semnificații divinatorii: tot ce ține de ideea de judecată și de atributele sale: putere, comandă, autoritate, inteligență militantă, lege, și așa mai departe. Inversat: cruzime, perversitate, barbarie, perfidie, intenții rele.
REGINA de Spade – ține spada vertical, în mâna dreaptă, sprijinindu-i mânerul de brațul tronului său. Mâna stângă este întinsă în față, cu brațul ridicat. Regina are o mină severă, care sugerează familiaritatea cu durerea. Semnificații divinatorii: văduvie, tristețe și stânjeneală feminină, absență, sterilitate, doliu, privațiune, separare. Inversată: maliție, bigotism, artificiu, pudoare prefăcută, amăgire.
CAVALERUL de Spade – personajul din imagine galopează, ca și cum și-ar alunga dușmanii. Semnificații divinatorii: îndemânare, bravură, apărare, dușmănie, mânie, război, distrugere, opoziție, rezistență, ruină. Inversat: imprudență, incapacitate, extravaganță.
VALETUL de Spade – personaj mlădios și activ, care ține cu ambele mâini o spadă ridicată, mergând rapid. Semnificații divinatorii: autoritate, supraveghere, servicii secrete, vigilență, spionare, examinare, și toate calitățile pe care le incumbă aceste aspecte. Inversat: aspectele negative ale acestor calități, ceea ce este ascuns, nepregătire sau chiar boală.
ZECE de Spade – personaj prosternat, străpuns de toate cele zece spade. Semnificații divinatorii: imaginea este ilustrativă în sine; durere, suferință, lacrimi, tristețe, dezolare. Inversat: avantaj, profit, succes, favoare – dar nu permanente. De asemenea: putere și autoritate.
NOUÃ de Spade – personaj feminin care stă pe pat, într-o atitudine de dezolare, cu nouă spade deasupra ei. Semnificații divinatorii: moarte, eșec, sarcină pierdută, întârziere, amăgire, dezamăgire, disperare. Inversat: închisoare, îndoială, suspiciune, teamă rezonabilă, rușine.
OPT de Spade – femeie legată, inclusiv la ochi, înconjurată de opt spade. Semnificații divinatorii: vești proaste, durere violentă, criză, cenzură, putere încorsetată, conflict, calomnie. De asemenea: boală. Inversat: neliniște, dificultate, opoziție, accident, trădare, ceea ce este invizibil, fatalitate.
ȘAPTE de Spade – bărbat care duce cinci spade, mergând rapid. Celelalte două spade sunt înfipte în pământ, într-o poziție verticală. În apropiere există o tabără. Semnificații divinatorii: design, încercare, dorință, speranță, încredere, dar și ceartă. Plan care poate eșua, iritare. Inversat: sfat bun, consiliere, instrucțiuni, defăimare, bâlbâială.
ȘASE de Spade – barcagiu care își duce pasagerii în barca sa pe malul opus. Semnificații divinatorii: călătorie pe apă, rută, cale, mesager, comisionar, expeditor. Inversat: declarație, confesiune, publicitate. Potrivit unei alte interpretări: declarație de iubire.
CINCI de Spade – bărbat disprețuitor care se uită după două personaje ce se retrag învinse. Spadele lor zac la pământ. Personajul central poartă alte două spade pe umărul stâng și ține o a treia în mâna dreaptă, cu vârful în jos. El este stăpânul domeniului ilustrat în imagine. Semnificații divinatorii: degradare, distrugere, inversare, infamie, dezonoare, pierdere. Inversat: aceleași atribute, plus înmormântare și funeralii.
PATRU de Spade – efigie a regelui ilustrat în poziție de rugăciune, întins în mormântul său. Semnificații divinatorii:răzbunare, retragere, solitudine, odihna sihastrului, exil, mormânt și sicriu. Inversat: administrare înțeleaptă, circumspecție, economie, avariție, precauție, testament.
TREI de Spade – trei spade străpung o inimă. În spate plouă. Semnificații divinatorii: eliminare, absență, întârziere, divizare, ruptură, dispersare, precum și semnificația directă a ilustrației. Inversat: alienare mintală, eroare, pierdere, distragere, dezordine, confuzie.
DOI de Spade – personaj feminin legat la ochi, care ține în echilibru două spade pe umeri. Semnificații divinatorii: conformitate și echilibru, curaj, prietenie, afecțiune, concordie, intimitate. Inversat: impostură, falsitate, duplicitate, lipsă de loialitate.
ASUL de Spade – o mână iese dintr-un nor ținând o spadă. Vârful acesteia este încununat cu o coroană. Semnificații divinatorii: triumf, ceva excesiv, cucerire, triumf al forței. Este o carte de mare forță, manifestată fie prin iubire, fie prin ură. Inversat: aceleași semnificații, dar cu rezultate dezastruoase. O altă interpretare face referire la: concepție, nașterea unui copil, creștere, multiplicitate.
Monedele
REGELE de Monede – personajul nu necesită o descriere specială. Are tenul închis, fapt care sugerează un anumit curaj, dar are o atitudine oarecum letargică. Capul de taur este un simbol repetitiv pe tronul său. Monedele (semnul distinctiv al acestei suite de cărți) sunt gravate cu o pentagramă, care face referire la corespondența naturii umane cu cele patru elemente și cu aspectele guvernate de ele. Semnificații divinatorii: valoare, inteligență realizată, afacere, aptitudine intelectuală normală; uneori, aptitudine pentru matematică și realizări în acest domeniu. Succes pe aceste căi. Inversat: viciu, slăbiciune, urâțenie, perversitate, corupție, pericol.
REGINA de Monede – femeie brunetă, ale cărei calități pot fi rezumate de conceptul de „măreție sufletească”. Are un aer inteligent: își contemplă simbolul și pare să vadă lumile interioare. Semnificații divinatorii: opulență, generozitate, securitate, măreție, libertate. Inversată: rău, teamă, suspiciune, suspendare, neîncredere.
CAVALERUL de Monede – personajul din imagine călărește un cal greoi, lent, dar rezistent, atribute pe care le reflectă propria sa înfățișare. Semnificații divinatorii: utilitate, amabilitate, interes, verticalitate, responsabilitate. Inversat: inerție, lene, pierdere de vreme, stagnare, dar și descurajare și neglijență.
VALETUL de Monede – imaginea prezintă un tânăr care se uită cu atenție la moneda pe care o ține în față. Semnificații divinatorii: sârguință, bursă de studiu, reflectare. O altă interpretare face referire la: vești, mesaje și la purtătorul lor, dar și la reguli și management. Inversat: abundență, disipare, liberal, lux, vești proaste.
ZECE de Monede – imaginea prezintă un bărbat și o femeie care stau sub o boltă prin care se intră pe un domeniu în care există o casă. Semnificații divinatorii: câștig, bogății, chestiuni familiale, arhive, extragere, cămin familial. Inversat: șansă, fatalitate, pierdere, jaf, jocuri de noroc, uneori dar, zestre, pensie.
NOUÃ de Monede – femeie cu o pasăre așezată pe încheietura mâinii, care stă în picioare într-o vie foarte bogată din grădina unei case mari. Semnificații divinatorii: prudență, siguranță, succes, realizare, certitudine, discernământ. Inversat: tâlhărie, înșelăciune, proiect eșuat, rele intenții.
OPT de Monede – artist care lucrează în piatră. Semnificații divinatorii: muncă, angajare, comision, meșteșug, îndemânare într-o activitate sau în afaceri. Inversat: ambiție eșuată, vanitate, cupiditate, pretenție, camătă, speculă.
ȘAPTE de Monede – tânăr care se sprijină în bastonul său, uitându-se atent la șapte monede care stau pe un tufiș aflat în dreapta sa. Am putea spune că acestea au fost comorile sale și că inima sa a rămas atașată de ele. Semnificații divinatorii: sunt extrem de contradictorii. În principal este o carte a banilor, afacerilor, barterului, dar există și interpretări care o asociază cu cearta și altercația, sau dimpotrivă, cu inocența, ingenuitatea, purificarea. Inversat: anxietate legată de bani.
ȘASE de Monede – un negustor cântărește banii pe un cântar și îi distribuie celor nevoiași. Semnificații divinatorii: daruri, gratificații. O altă interpretare face referire la atenție, vigilență, acesta este momentul cel bun, prosperitate prezentă, etc. Inversat: dorință, cupiditate, invidie, gelozie, iluzie.
CINCI de Monede – doi cerșetori peste care ninge trec pe sub o ramă luminată. Semnificații divinatorii: cartea anticipează probleme, îndeosebi materiale, care conduc fie la sărăcie, fie la alte consecințe. Potrivit altor interpretări, cartea face referire la iubire și la îndrăgostiți – soț, soție, prieteni, o amantă – dar și la concordanță, afinități. Aceste alternative nu pot fi armonizate. Inversat: dezordine, haos, ruină, discordie, risipă.
PATRU de Monede – personaj încoronat care poartă o monedă peste coroană, ține o alta pe brațe și încă două sub tălpi. Semnificații divinatorii: siguranța posesiunilor, cramponare de posesiuni, daruri, moștenire. Inversat: suspendare, întârziere, opoziție.
TREI de Monede – sculptor care lucrează într-o mânăstire. Semnificații divinatorii: meserie, comerț, calificare. De cele mai multe ori este însă o carte a nobilimii, aristocrației, renumelui și gloriei. Inversat: mediocritate legată de muncă și nu numai, puerilitate, meschinărie, slăbiciune.
DOI de Monede – tânăr care dansează cu câte o monedă în fiecare mână, unite printr-o coardă care formează semnul infinitului sau cifra opt inversată. Semnificații divinatorii: este considerată o carte a veseliei, recreației și asocierilor sale, așa cum arată imaginea. Alții o interpretează ca: vești și mesaje în scris, referitoare la obstacole, agitație, necazuri, certuri. Inversat: veselie forțată, bucurie simulată, sens literal, scriere de mână, compoziție, acte comerciale.
ASUL de Monede – o mână care iese dintr-un nor (la fel ca în cazul tuturor așilor) ține în palmă o monedă. Semnificații divinatorii: mulțumire perfectă, fericire, extaz, dar și inteligență, aur. Inversat: latura negativă a bogăției, inteligență malefică. De asemenea: mari bogății.
Arta divinației cu ajutorul cărților de Tarot
Etalarea: Crucea Celtică
Cupele fac de regulă referire la persoane șaten deschis, cu tenul deschis. Bâtele fac referire la persoane blonde sau roșcate, și la cele cu ochii albaștri. Spadele fac referire la persoanele brunete, eventual grizonate, cu ochi căprui sau chiar albaștri. În sfârșit, Monedele fac referire la oamenii cu părul și tenul foarte închise. Procedura care trebuie urmată este următoarea:
Alege Cartea Principală care desemnează persoana care își dă în cărți sau aspectul care o interesează. Este vorba de cartea cea mai reprezentativă (în experiența celui care dă în cărți), nefiind neapărat Magicianul sau Marea Preoteasă menționate în descrierile divinatorii oficiale. Cartea trebuie plasată în mijloc. Cel care dă în cărți și persoana pentru care dă în cărți trebuie să amestece și să taie cărțile de trei ori (fiecare).
Întoarce PRIMA CARTE. Acoperă cu ea Cartea Principală și spune: „Aceasta o acoperă”. Această carte descrie mediul general al persoanei sau al aspectului investigat, în momentul prezent (principala influență din viața persoanei).
Întoarce CARTEA A DOUA. Așeaz-o în cruce peste prima și spune: „Acestea sunt obstacolele”. Dacă este o carte favorabilă, acest lucru este benefic în sine, dar aspectul benefic respectiv nu trebuie luat ad-literam (nu devine manifest).
Întoarce CARTEA A TREIA. Așeaz-o deasupra Cărții Principale și spune: „Aceasta o încoronează”. Această carte poate face referire la: a) cel mai bun lucru care i se poate întâmpla persoanei sau b) idealul său legat de aspectul investigat; c) ce dorește persoana să obțină; d) întrucât nu deține încă.
Întoarce CARTEA A PATRA. Așeaz-o dedesubtul Cărții Principale și spune: „Aceasta este sub ea”. Cartea desemnează lucrurile sau aspectele pe care le deține persoana, fiind nevoită să lucreze cu ele.
Întoarce CARTEA A CINCEA. Așeaz-o în stânga Cărții Principale (în spatele personajului din ea) și spune: Aceasta a rămas în spate”. De bună seamă, cartea face referire la tendințele care sunt pe punctul de a se încheia, adică la trecut.
Întoarce CARTEA A ȘASEA. Așeaz-o în cealaltă parte laterală a Cărții Principale (către care se uită personajul din ea) și spune: „Aceasta se află înainte”. Cartea face referire la ceea ce urmează să se întâmple în viața persoanei sau în chestiunea investigată.
Primele șase cărți (plus cea principală) sunt astfel etalate în formă de cruce. Următoarele patru cărți trebuie întoarse pe rând și trebuie plasate în partea dreaptă, una peste cealaltă.
CARTEA A ȘAPTEA se referă la persoana care își dă în cărți, la atitudinea ei și la relația sa cu chestiunea analizată.
CARTEA A OPTA se referă la căminul ei, la mediul de afaceri și la influența pe care o au alte persoane și evenimente asupra sa.
CARTEA A NOUA descrie speranțele și temerile sale.
CARTEA A ZECEA arată ceea ce urmează să vină. Aceasta este cartea asupra căreia trebuie focalizate toate puterile intuitive, experiența și amintirile personale, pentru a-i desluși toate sensurile divinatorii. Interpretarea trebuie să includă și toate celelalte informații oferite de celelalte cărți etalate, care sunt cu atât mai importante (veritabile indicii din Cer) dacă respectivele cărți se întâmplă să fie Tromfi din Arcana Mare.
Dacă toate aceste informații conduc la o imagine clară, jocul s-a încheiat, și tot ce trebuie să faci este să formulezi rezultatul.
În concluzie, în ceea ce privește asocierea tenului, părului și ochilor persoanei cu cărțile corespondente din cele patru suite, aceasta nu trebuie făcută ad-literam. Poți la fel de bine să ții cont de temperamentul persoanei. Spre exemplu, dacă ea este foarte brunetă, dar și foarte activă, poate că este mai bine să o reprezinți printr-o carte din suita Spadelor, nu din cea a Monedelor. Pe de altă parte, o persoană blondă, dar foarte indolentă și letargică ar trebui reprezentată printr-o carte din suita Cupelor, nu a Bâtelor.
Această metodă permite obținerea unor rezultate foarte bune într-un timp foarte scurt. Acestea sunt cu atât mai bune cu cât cititorul în cărți este mai înzestrat.
Acordă o notă produselor cumpărate pentru a-i ajuta pe ceilalți utilizatori să facă o alegere la fel de bine documentată.
Livrarea obiectelor se face prin curier rapid în termen mediu de 1-2 zile.
Livrarea produselor de tip electronic (e.g. pdf, wav, link) se face pe adresa de E-MAIL indicată în comandă, în termen mediu de 15 zile.
Taxa livrare de la 12.90 lei