Alimentul cu efecte detoxifiante și extrem de puține calorii. Tu l-ai descoperit?

11.FEBRUARIE.2023
Alimentul cu efecte detoxifiante și extrem de puține calorii. Tu l-ai descoperit?

Categorie: Sanatate si Nutritie Autor: Roxana Florescu Zodiacool Foto:pixabay.com

Salata verde (Lactuca sativa) se numără printre alimentele cu efecte detoxifiante, consumate pe scară largă. Această legumă la îndemâna tuturor

conține vitamina C, betacaroten, acid folic, calciu, potasiu, iod şi fier. Frunzele salatei conțin substanțe cu gust ușor amărui care:

- stimulează digestia și metabolismul;

- drenează și tonifică ficatul;

- intensifică tranzitul intestinal;

- înlătură lenea organelor interne;

- curăță vasele de sânge;

- reglează activitatea anumitor glande endocrine.

Frunzele sale crocante dau un gust desăvârșit salatelor, sandwich-urilor, mâncărurilor, chiar și ciorbelor.

Valori nutriționale pentru 100 grame salată verde crudă

Calorii: 17
Proteine: 1.2
Lipide: 0.3
Carbohidrați: 3.3
Fibre: 2.1

Beneficiile consumului de salată verde

- topește kilogramele în plus, deoarece accelerează procesele de eliminare și de detoxifiere ale organismului, reduce volumul de hrană bogată în calorii consumată și reglează spontan apetitul;

- tratează digestia lentă prin efectul său tonic digestiv și vindecă constipația prin fibrele alimentare care acționează ca o „matură” ce curăță pereții tubului digestiv;

- scade glicemia, iar pe de altă parte, amplifică efectele insulinei în corp; reglează glicemia și previne apariția complicațiilor grave ale diabetului, care vizează inima și vasele de sânge;

- luptă împotriva hipertensiunii, întrucât este bogată în potasiu (reglator al activității cardiovasculare), conține substanțe ușor sedative și care scad reactivitatea la stres;

- diminuează pasiunile și ajută la controlul simțurilor, fiind recomandată ca un valoros adjuvant împotriva plăcerii în amor și nervoase, alcoolismului, tabagismului, dependenței de narcotice;

- facilitează eliminarea toxinelor, ajutând în bolile cauzate de intoxicare (gută, reumatism, alergie, ş.a.);

- are efecte foarte bune asupra fetusului, la femeile gravide; 200 grame de salată consumate zilnic în primul trimestru de sarcină previn posibile probleme ale sistemului nervos și ale celui endocrin, pe care viitorul nou - născut le-ar putea avea;

- consumată împreună cu frunze crude de spanac, salata verde ajută la stoparea căderii părului, întrucât ambele vegetale blochează procesele enzimatice care duc la slăbirea rădăcinii firului de păr;

- salata verde normală este foarte bogată în vitamina C, în potasiu și în substanțe antioxidante, fiind recomandată îndeosebi persoanelor cu boli cardiace sau cu deficiențe imunitare; este cea mai recomandată și pentru femeile gravide, consumul sau ajutând la păstrarea sarcinii și la sănătatea fetusului;

- salata cu frunze roșii este foarte bogată în vitamina A, fiind recomandată mai ales persoanelor care suferă de boli oculare;

- salata cu frunze crețe este cea mai bogată în fier dintre toate tipurile de salată, fiind recomandată ca adjuvant în anemie.

CONTINUĂ SĂ CITEȘTI
Rețele Sociale
Mod de plată
Abonează-te la newsletter pentru noutăți
© Copyright 2016 - 2020 Zodiacool SRL - Toate drepturile rezervate. Termeni.