Gustarea dulce cu puține calorii. Beneficiile neștiute ale consumului de căpșuni

02.MAI.2020
Gustarea dulce cu puține calorii. Beneficiile neștiute ale consumului de căpșuni

Categorie: Sanatate si Nutritie Autor: Roxana Florescu Zodiacool

Căpșunile, fructe „de top” pe întreg mapamondul, ne încântă simțurile cu aroma, gustul și culoarea lor în fiecare vară. Pe lângă faptul că sunt o gustare dulce,

extrem de delicioasă, căpșunile au o multitudine de proprietăți nutritive ce le dă puterea de a acționa ca medicament natural.

Fructele sunt bogate în vitamine (C, E, B1, B2, B6, K, PP), acid salicilic, elagic şi pantotenic, proteine, săruri de potasiu, fosfor, calciu, magneziu, fier, sodiu, proteine şi zaharuri.

Porția zilnică minimă recomandată de nutriționiști pentru a obține beneficii de pe urma administrării acestor fructe este de 150 g pe zi. Se consumă ca atare, crude, sau ȋn salate sau smoothie-uri.

Valoare nutriționala pentru 100 grame căpșuni:

Calorii: 32
Proteine: 0.9
Lipide: 0.3
Carbohidrați: 7.7
Fibre: 2

Beneficiile consumului de căpșuni:

- combat obezitatea prin fibrele alimentare care dau sațietate și care „curăță” organismul de toxine;

- reduc colesterolul și trigliceridele mărite, datorită fibrelor alimentare (substanțe nedigerabile);

- adjuvant în hipertensiune, prin conținutul de potasiu și de magneziu cu efect reglator al tensiunii;

- adjuvant contra varicelor, prin substanțele fenolice și pigmenții cu efect tonic vascular;

- au efecte antiinflamatoare articulare (antireumatice), grație fenolilor, substanțele care le dau aromă;

- combat constipația, prin acizii organici și zaharurile complexe care normalizează flora intestinală;

- adjuvant în litiaza renală (mai ales cu urați), fiind bogate în apă și având efect diuretic;

- adjuvant în diabet (300 g/zi), întrucât ajută la stabilizarea valorilor glicemiei;

- previn îmbătrânirea prematură, protejând sistemul nervos, articulațiile și vasele de sânge;

- îmbunătățesc sănătatea ochilor, datorită antioxidanților;

- contribuie la prevenirea cancerului, fiind bogate în vitamina C;

- mențin sănătatea oaselor, fiind bogate în potasiu, vitamina K și în magneziu;

- tratează lipsa de vitamina C: 150 g de căpșuni asigură aproximativ 140% din necesarul de vitamina C al unui adult (câte 400 g de căpșuni, minimum, vreme de două săptămâni);

- tratează lipsa de magneziu: un kilogram de căpșuni consumat zilnic conține mai mult decât necesarul cotidian de magneziu; se consumă minimum 1 kilogram de căpșuni pe zi, în cură de 2-3 săptămâni.

CONTINUĂ SĂ CITEȘTI
Rețele Sociale
Mod de plată
Abonează-te la newsletter pentru noutăți
© Copyright 2016 - 2020 Zodiacool SRL - Toate drepturile rezervate. Termeni.