Menține sănătatea iniii cu mei – cerealele bogate în fibre, cu 0 gluten

06.MARTIE.2022
Menține sănătatea iniii cu mei – cerealele bogate în fibre, cu 0 gluten

Categorie: Sanatate si Nutritie Autor: Roxana Florescu Zodiacool Foto:pixabay.com

Meiul (Panicum miliaceum) este o cereală bogată în substanțe nutritive, folosită pe post de aliment dietetic, precum și în dieta persoanelor care nu pot tolera grâul,

datorită lipsei sale de gluten. Este bogat în complexul vitaminic B, magneziu, fier, potasiu, fosfor și este o sursă bună de fibre și proteine. Nu conţine gluten, motiv pentru care poate fi consumat de persoanele cu intoleranţă la gluten sau la alte cereale care provoacă alergii.

Cum se consumă meiul

Meiul poate fi consumat atât de adulți, cât și de copii. Se spală meiul, apoi se adaugă o parte mei la două părţi şi jumătate de apă fiartă sau supă. Atunci când începe să fiarbă, se reduce căldura, se acoperă cu capac și se lasă să fiarbă la temperatură joasă timp de aproximativ 25 de minute.

Se poate adăuga mei fiert și răcit peste legumele preferate sau peste salate, cuburi de pui ori tofu copt, și poate fi o alternativă la orez cu legume sau piure de cartofi.

Fiert cu lapte, meiul poate fi servit la micul dejun, în loc de orez cu lapte. Meiul fiert în apă, amestecat după răcire cu lapte de migdale, miere, polen și pudră proteică de in și cânepă (pentru adulți) poate reprezenta un mic dejun plin de proteine, vitamine, minerale, fibre, oligoelemente.

Valori nutriționale pentru 100 grame mei fiert

Calorii: 119
Proteine: 3.5
Lipide: 1
Carbohidrați: 23.7
Fibre: 1.3

Beneficiile consumului de mei

̶ menține sănătatea inimii, contribuie la reducerea tensiunii arteriale mari și reduce riscul de atac de cord, îndeosebi la persoanele cu ateroscleroză sau boli de inimă cauzate de diabetul zaharat, datorită faptului că este o sursă bună de magneziu;

̶ îndepărtează mirosul neplăcut al gurii, datorită proprietăților bactericide;

̶ are un rol important în regenerarea celulară și refacerea țesuturilor, datorită fosforului, care se regăsește în cantități mari în mei;

̶ previne apariția calculilor biliari, fiind bogat în fibre insolubile;

̶ previne cancerul de sân în perioada de premenopauză prin conținutul ridicat de fibre;

̶ are un conținut bogat de quercitină care elimină în mod eficient toxinele nedorite din organism;

̶ previne sau tratează anemia, datorită fierului și acidului folic, două componente ce participă la formarea celulelor roșii din sânge și la menținerea hemoglobinei la un nivel scăzut;

̶ contribuie la elasticitatea și fermitatea tenului, la crearea și menținerea colagenului natural de la nivelul pielii, datorită lizinei și prolinei (aminoacizi).

loading...
CONTINUĂ SĂ CITEȘTI
Rețele Sociale
Mod de plată
Abonează-te la newsletter pentru noutăți
© Copyright 2016 - 2020 Zodiacool SRL - Toate drepturile rezervate. Termeni.