Transport gratuit peste 180 lei

Orz, cerala ca o sursă foarte bună de fibre

Orz, cerala ca o sursă foarte bună de fibre
proprietati orz

Orzul este un tip de cereală integrală, cu o aromă bogată, un gust intens și multe beneficii in digestie

O sursă foarte bună de fibre solubile și insolubile, mangan, seleniu, fosfor, cupru, magneziu, fier, zinc și potasiu, vitamina B6, diamină, niacină, riboflavină și acid folic. Conține antioxidanți (seleniu, quercitină, acizi felonici) care protejează împotriva deteriorării celulelor umane.

Aspectul orzului este similar cu cel al boabelor de grâu, însă mai deschis la culoare. Are mai degrabă o aromă de alune și textură gumată, atunci când este fiert.

Mod de preparare:

Se spală orzul și se pune la înmuiat în apă multă, rece, timp de 6-8 ore. Se scurge și se pune la fiert în altă apă, la foc potrivit, în amestesc cu diferite legume.

Orzul boabe fiert (orzul nedecorticat este mai puțin procesat și mult mai sănătos) face echipa bună cu fructele, legumele, laptele, iaurtul. Se poate consuma cu cereale, la micul dejun.

De asemenea, se mai poate prepara sub formă de supă (supă de linte cu orz), tocănițe, sau poate constitui un ingredient de bază în salate.

Valori nutriționale pentru 100 grame orz

Calorii: 123
Proteine: 2.3
Lipide: 0.4
Carbohidrați: 28.2
Fibre: 3.8

Beneficiile consumului de orz

̶ protejează împotriva deteriorării celulelor umane, datorită antioxidanților puternici continuti (seleniu, quercitină și acizi felonici);

̶ stimulează sănătatea metabolismului și ajută la creșterea nivelului de energie prin conținutul său ridicat de fibre și proteine;

̶ ajută glicemia să rămână constantă prin fibrele solubile conținute, fiind recomandat diabeticilor sau persoanelor care doresc să slăbească;

̶ scade riscul apariției bolilor cardiovasculare, datorită fibrelor și vitaminei B3, care oferă protecție împotriva factorilor de risc cardiovascular;

̶ previne calculii biliari, datorită fibrelor insolubile care scad secreția de acizi biliari, cresc sensibilitatea la insulină și scad trigliceridele;

̶ scade riscul de cancer de colon și de hemoroizi prin fibrele insolubile care produc un acid gras cu catenă scurtă (acid butyric), ce servește drept combustibil primar pentru celulele intestinului gros și contribuie la menținerea unui colon sănătos.

Autor: Roxana Florescu, publicat la data 07.10.2022

Viziteaza magazinul online
ÎNSCRIE-TE PENTRU A OBȚINE O REDUCERE DE 10% ȘI HOROSCOPUL ZILNIC! Abonare newsletter
URMARITI-NE
Aboneaza-te la noutati si primesti 10% la urmatoarea comanda!
Abonare newsletter
zodiacool.ro folosește cookies. Află mai multe din politica cookies, concursuri, politica de confidențialitate | Gestionează preferințe cookies
© Copyright Zodiacool SRL 2017-2024 Toate drepturile rezervate • RO37138640 • J22/456/2017 • Autorizatie metale si pietre pretioase nr. 11837 • Termene si conditii • 0750619109
Acest site folosește cookie-uri
Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosesc site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. Prin continuarea navigării, ești de acord cu Politica de Cookies.