„Fructul fericirii” – rolul pe care îl are mango în prevenirea cancerului

07.FEBRUARIE.2022
„Fructul fericirii” – rolul pe care îl are mango în prevenirea cancerului

Categorie: Sanatate si Nutritie Autor: Roxana Florescu Zodiacool Foto:pixabay.com

Mango (Mangifera indica), unul dintre fructele exotice populare, mai este numit „fructul fericirii”, datorită numeroaselor beneficii pe care le aduce sănătății.

Acest super - fruct este bogat în vitamina E, vitaminele C, B6, K, și multe minerale precum potasiu, magneziu, seleniu, fosfor, zinc și fier. Are un conținut bogat în aminoacizi și numeroși antioxidanți.

De asemenea, chiar dacă un fruct mango copt conține aproximativ 31 de grame de fructoză (zahăr), el are un indice glicemic mic, ceea ce înseamnă că nu va crește glicemia brusc după consum. Mango se mănâncă adesea în stare crudă: ca atare, feliat și adăugat în salate, amestecat cu iaurt sau servit cu înghețată.

Este ideal în combinație cu mentă, lămâie, lime, miere, carne de pui, ghimbir, creveți, coriandru, fructul pasiunii, votcă, busuioc, înghețată, frișcă. Se poate folosi în mâncărurile pe bază de pui sau peşte, deserturi, cocktail-uri nonalcoolice.

Valori nutriționale pentru 100 grame mango

Calorii: 65
Proteine: 0.5
Lipide: 0.3
Carbohidrați: 17
Fibre: 1.8

Beneficiile consumului de mango

̶ previne cancerul (de colon, sân, prostată, leucemie), datorită unor compuși antioxidanți precum quercitina, izoquercitrina, astragalina, fisetina, acidul galic și galatul de metil;

̶ susține sistemul imunitar și luptă cu radicalii liberi, datorită vitaminei C din compoziție;

̶ ajută digestia prin enzimele digestive care ajută la descompunerea proteinelor și susțin o bună funcționare a sistemului digestiv;

̶ menține sănătatea ochilor prin vitamina A care previne inflamația corneei, uscarea ochilor, mâncărimea la nivelul ochilor, senzația de arsură a ochilor și cecitatea nocturnă;

̶ ajută persoanele care suferă de anemie, datorită conținutului de fier (sprijit pentru absorbție și de conținutul de vitamina C al fructului);

̶ ajută în cazul diabetului și al colesterolului ridicat, normalizând nivelurile de insulină din sânge;

̶ scade nivelul colesterolului „rău” (LDL), datorită conținutului ridicat de fibre solubile, pectină și vitamina C;

̶ reglează aciditatea, fiind un fruct alcalin care ajută la menținerea unor niveluri sănătoase de pH în organism;

̶ poate ajuta la scăderea tensiunii, fiind bogat în potasiu;

̶ ajută la protecția împotriva bolilor de inimă, fiind o sursă bună de vitamina A, vitamina E și seleniu;

̶ îmbunătățește memoria și puterea de învățare, datorită acidului glutamic;

̶ susține sănătatea pielii prin conținutul de vitamina A;

̶ este recomandat în curele de slăbire sau de întreţinere, datorită conținutului scăzut de grăsimi și calorii, dar și fibrelor care dau o senzație de sațietate (se consumă mango ori înainte de prânz, ora 11.00, ori după-amiază între 16.00-17.00).

loading...
CONTINUĂ SĂ CITEȘTI
Rețele Sociale
Mod de plată
Abonează-te la newsletter pentru noutăți
© Copyright 2016 - 2020 Zodiacool SRL - Toate drepturile rezervate. Termeni.