Efectele nebănuite ale nutrienților esențiali din semințele de floarea-soarelui

10.IUNIE.2023
Efectele nebănuite ale nutrienților esențiali din semințele de floarea-soarelui

Categorie: Sanatate si Nutritie Autor: Roxana Florescu Zodiacool Foto:unsplash.com

Efectele nutritive și energizante ale semințelor de floarea-soarelui (Helianthus annuus), neprelucrate termic, aduc numai benefici stării generale de sănătate.

Acestea sunt bogate în vitaminele E, B1, B3, B5, B6, acid folic, proteine și fibre, minerale - fier, calciu, zinc, seleniu, cupru, mangan, fosfor, precum și triptofan, fitosteroli, acizi grași Omega 6 și Omega 3.

Semințele se pot consuma ca atare sau măcinate, crude, în compoziția preparatelor culinare. Se pot amesteca cu iaurt, împreună cu fulgi de ovăz și alte fructe uscate.

Valori nutriționale pentru 100 grame semințe de floarea-soarelui

Calorii: 582
Proteine: 19.3
Lipide: 49.8
Carbohidrați: 24.1
Fibre: 11.1

Beneficiile semințelor de floarea - soarelui crude

- previn cancerul prin prezența seleniului, important pentru sinteza ADN-ului, ajutând la reducerea stresului oxidativ de pe urma radicalilor liberi;

- previn osteoporoza, datorită calciului, manganului, magneziului, cuprului și fosforului, în timp ce vitamina E alină durerile articulare;

- alungă nervozitatea, stresul și migrenele, datorită magneziului și vitaminei B1 din compoziție;

- fac tenul mai sănătos și mai tânăr, și combat efectele nocive ale razelor ultra - violete, datorită vitaminei E și cuprului;

- sunt un puternic antiinflamator mulțumită antioxidanților din compoziție, care alină durerile asociate unor procese inflamatorii precum durerile articulare, ulcerul gastric sau astmul;

- măresc randamentul intelectual și dau energie, prin aportul de vitamine B1si B6; acidul pantotenic ajută corpul să metabolizeze grăsimile, carbohidrații și proteinele în energie;

- ajută la scăderea colesterolului total și la reducerea riscului de boli cardiace, datorită vitaminei B3 (niacină);

- ajută tranzitul intestinal, ajută la scăderea colesterolului, țin sub control glucoza prezentă în sânge și contribuie la scăderea în greutate, datorită fibrelor (consumul zilnic nu trebuie să depășească 20-30 g);

- sunt un supliment alimentar valoros pentru diabetici, ținând în frâu glicemia și asigurând o cantitate importantă de proteine;

- previn anemia, datorită nutrienților esențiali conținuti (sunt surse bune de fier).

loading...
CONTINUĂ SĂ CITEȘTI
Rețele Sociale
Mod de plată
Abonează-te la newsletter pentru noutăți
© Copyright 2016 - 2020 Zodiacool SRL - Toate drepturile rezervate. Termeni.