Beneficiile consumului de broccoli – alimentul sărac în calorii și bogat în fibre

18.FEBRUARIE.2020
Beneficiile consumului de broccoli – alimentul sărac în calorii și bogat în fibre

Categorie: Sanatate si Nutritie Autor: Roxana Florescu Zodiacool Foto:pexels.com

Broccoli (Brassica oleracea) este o legumă foarte asemănătoare cu conopida, excepție făcând inflorescența, care este mai puțin compactă, ușor desfăcută,

de culoare verde. Broccoli are o valoare nutritivă și alimentară ridicată, fiind apreciat pentru conținutul său bogat în glucide, vitamine și săruri minerale.

Fiert sau preparat la abur (nu se fierbe până la înmuierea totală) ori în cuptor, broccoli poate fi introdus în salate, supe, supe - cremă, garnituri, sosuri. Totodată, broccoli ras se poate consuma şi crud (în salată).

Valori nutriționale pentru 100 de grame broccoli:

Calorii: 34
Proteine: 2.8
Lipide: 0
Carbohidrați: 6.6
Fibre: 2.6

Beneficiile consumului de broccoli:

̶ este bogat în substanţe sulfuroase şi beta-caroten, care protejează de cancer;

̶ ajută la reducerea valorilor colesterolului „rău” din sânge, datorită fibrelor solubile conținute;

̶ ameliorează inflamațiile și simptomele reacțiilor alergice, grație kaempferolului și izotiocianaților;

̶ îmbunătățește rezistența oaselor,deoarece conține un nivel ridicat de calciu și vitamina K;

̶ menține sănătatea inimii, prin proprietățile antiinflamatorii a sulforafanului;

̶ ajută la detoxifierea organismului, prin fitonutrienții care elimină deșeurile toxice din corp;

̶ ajută procesul digestiei, având un conținut ridicat de fibre și compuși vegetali;

̶ este excelent într-o cură de slăbire, fiind sărac în calorii și bogat în fibre;

̶ protejează sănătatea ochilor, furnizând cantități semnificative de carotenoizi luteină și zeaxantină, doi compuși antioxidanți care sunt extrem de benefici pentru sănătatea oculară.

CONTINUĂ SĂ CITEȘTI
Rețele Sociale
Mod de plată
Abonează-te la newsletter pentru noutăți
© Copyright 2016 - 2020 Zodiacool SRL - Toate drepturile rezervate. Termeni.