Transport gratuit peste 120 lei
Aplica

Trucuri în bucătărie. Cum să gătești corect fasolea ca să nu te baloneze

Trucuri în bucătărie. Cum să gătești corect fasolea ca să nu te baloneze

Plină de substanțe nutritive și fibre, fasolea are efecte benefice asupra întregului organism. Consumată regulat, ea ne protejează organismul de infecții,

purifică sângele, îmbunătățește metabolismul și reduce nivelul colesterolului din sânge. Din păcate însă, în ciuda acestor beneficii, consumul de fasole poate avea și efecte supărătoare asupra digestiei. Dacă nu este preparată corect, fasolea poate provoca gaze și balonare. Descoperă motivele pentru care fasolea uneori poate avea efecte nebenefice asupra organismului și cum poți scăpa de acestea.

- fasolea conține inhibitori ai tripsinei (enzimă secretată de pancreas) care interacționează cu acţiunea acesteia;

Best seller

- fasolea conţine şi carbohidraţi greu de descompus, cunoscuţi sub numele de oligozaharide.

Pentru a scăpa de balonare și pentru a produce mai puține gaze în timpul digestiei, este important să acordăm suficient timp fasolei înainte de a o găti. Întrucât inhibitorii enzimelor sunt solubili în apă, clătirea fasolii şi schimbarea apei contribuie la eliminarea gazului (lucru valabil și pentru oligozaharide).

Iată cum trebuie preparată corect fasolea, împotriva disconfortului intestinal:

Hidratați fasolea în apă timp de 8-12 ore înainte de consum (se dizolvă, astfel, amidonurile care cauzează probleme gastro-intestinale).

Îți recomandăm

O altă opțiune: fierbeți apa și turnați-o imediat peste boabe; lăsați-o timp de aproximativ o oră, după care începeți procesul de fierbiere. La fiecare 30 de minute, schimbați apa în care a fiert fasolea.

Fasolea se fierbe în 3 ape. La ultima apă adăugați puțin bicarbonat de sodiu (1 linguriță de bicarbonat de sodiu la 4 litri de apă) - acesta ajută la descompunerea unor glucide care provoacă gazele, fără a modifica aroma preparatului În momentul în care boabele de fasole sunt fierte suficient, scurgeți apa şi adăugați suficiente legume la gătirea ei, precum ceapă, morcov, ardei (sunt pline de vitamine și au efect digestiv excelent).

Ce se întamplă în următoarele 12 luni
Viziteaza magazinul online